Hoppa till innehåll

#196 Barnen äter på händerna och kläderna av stress när de är på skolan. Vaknar uppjagade mitt i natten. Jag känner mig kriminell att tvinga mina barn att genomgå detta. Det går mot alla mina instinkter!

Hur har ditt barn det i skolan?

Hemskt. De har gått 2-3v på fritids/FK och det är katastrof. Trots alla möten förra terminen jag sa till skulle ske (noll initiativ från skolans sida) så märks det inget. Inga förberedelser. Ingen återhämtning på schema. Ingen förståelse. Barnen är stressade och överstimulerade. Vad gör skola då? Skiljer på oss. Det är VI som inte har gett en aktuell matlista (det har vi gjort), det är vi som har tagit med fel kläder till skolan, det är VI=FEL. Ni kan tänka vad en sådan grupp skickar för meddelande till barnen: att det är fel på dem också!    

En konstant behov av uppläxa oss föräldrar och utöva dominans över oss. Barnen förväntas anpassas till verksamheten fortfarande, inte tvärtom. Att ett av barnen inte får förutsättningarna för att kunna äta, så är det VI föräldrar som har missat skriva att barnet inte äter panerad fisk. Barnet äter det hemma! Om hen inte äter det på skolan, då är det något som inte stämmer PÅ SKOLAN. Hur svårt kan det vara att förstå det?    

Barnen äter på händerna och kläderna av stress när de är på skolan. Vaknar uppjagade mitt i natten. Jag känner mig kriminell att tvinga mina barn att genomgå detta. Det går mot alla mina instinkter!

Vilket stöd upplever du behövs för att ditt barn ska klara av skolan?

Barnen har inte ens en resurs i gruppen. Två barn med autism och antagligen ADHD och ingen resurs. Ingen elevassistent! Inget återhämtning på schema. Ingen anpassning kring matsituationen vilket resulterar att ett av barnen inte äter. Ett av barnen ramlade illa och fick hjärnskakning för ingen hade koll på läget TROTS vi berättade i våras vilka behov barnen har.

Vad du tycker att politiker i din kommun eller på nationell nivå ska göra för att skapa En skola för ALLA?

Satsa mer på skolan: färre elever på grupp, flera pedagoger med rätt kompetens.